November - vart tog du vägen?

Visst att tiden går fortare ju äldre man blir, men att den går 17 gånger snabbare på andra sidan jorden hade jag ingen aning om. Det känns som att denna månaden nyss började, och snart är den slut. Det är bra på ett sätt, för nu är det bara två veckor kvar till min underbara Niclas kommer hit. Jag saknar honom så det gör ont och det ska bli fantastiskt att få de honom igen.

Det har hänt en hel del sen sist. Jobbet flyter på bra, jag och axel börjar lära känna varandra ordentligt nu. Han kallar mig inte för Jenny längre, och det känns ju bra ;)

Än så länge är det oftast inte för varmt för att leka på stranden. Några dagar har det dock varit närmare 35 grader och det är fortfarande bara vår. Hur ska jag klara sommaren här? Om jag slutar visa tecken på liv så kan det vara för att jag antingen brunnit upp eller smält bort. I såna fall vill jag skicka en sista tanke till alla nära och kära, jag älskar er!

Ibland går vi på craftclass och pysslar. Denna fantastiska mask är den senaste skapelsen.

Axel är utan tvekan den coolaste tvååring jag känner!

 

En helg när jag var inne i stan råkade jag springa på en mycket underlig julparad. Där fanns allt från dansande barn och en uppblåsbar snobben till stormtroopers, darth vader och såklart självaste jultomten i sin släde.
 

En tisdag när jag var ledig åkte jag med två svenskar och en dansk till Phillip Island. Vi hade en underbar dag med strålande solsken. Vi såg massor av häftiga djur och jag fick se mina första koalor :)

 

Denna veckan har jag varit i Sydney. Ska berätta mer snart, men det var Awesome!

Kommentarer
Postat av: Niclas

Åh vad härligt det ser ut! Ska bli så fantastiskt kul att komma till dig snart!

2010-11-29 @ 18:06:44
URL: http://waterboij.blogg.se/
Postat av: Lotta

Äntligen kommer du med en uppdatering, Jag kollar varje dag =)

Med tanke på att vi just nu har massor med snö och tio grader kallt så ser det helt underbart ut hos dig. 35 grader varmt låter inte alls äckligt =)

Ser fram emot att få läsa om (och se bilder från) Sydney.

Snöiga kramar

2010-11-29 @ 19:49:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0