Surfing

I söndags blev jag väckt klockan 7 på morgonen. Det var någon som bangade den planerade surftrippen, så det fanns en ledig plats i bilen för mig. Upp ur sängen lika snabbt som Gustav när han var liten och skulle hugga ved i norge, packade mina grejor och slände i mig lite frukost. Sen bar det iväg till Torquay, drygt en timmes bilfärd härifrån. Vi var runt 20 pers och hyrde en hög med brädor att dela på och varsin våtdräkt. När vi var så många fick vi sjukt bra pris på uthyrningen :)

Det var en rolig syn som mötte oss när vi kom fram till stranden. Havet kryllade av små surfare som kämpade med och mot vågorna.


Min första gång på en surfbräda blev en succé tack vare de gigantiska brädorna ;)


Dagen avslutades med grillning på en av många grillar som finns överallt. Man behöver inte ens ved, det är bara att trycka på en knapp och lägga på köttet, smidigt :)


Kommentarer
Postat av: Lotta

Åååååh, vad härligt det set ut!! Vad du är modig som vågar dig upp på brädan. Antar att det är skitkul när man kan det =) Du blir säkert en riktig hejare på det innan du ska åka hem....

Kraaam

2010-10-26 @ 17:20:52
Postat av: Lillasysteryster

ååååå avis, vill med prova:D kan inte du försöka fjäska in mig hos familjen så jag kan ta över efter dig?? :D

Annars är allt bra här hemma. Mattias fyller år på torsdag, så det blir kalas både torsdag och fredag (ena dagen med mamma och andra med pappa) :D = Mkt tårta, mums!

Nästa vecka har jag å lillebror lov från plugget, ska bli sjukt skönt! sovmorron i en hel vecka:D

Kraaaam

2010-10-26 @ 19:33:16
Postat av: Niclas

Åh vad härligt! Jag vill också surfa när jag kommer dit!! :D

2010-10-26 @ 21:24:28
URL: http://waterboij.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0